Thursday, April 23, 2009

Õppimine grupis

Gruppis õppimisel on mitmeid positiivseid külgi:
Pos.+
· Erinevad ideed/uudsed lähenemised = parem, huvitavam tulemus
· Tööjaotus = võrdne tööjaotus, vähem tööd kui üksi tehes/organiseerides
· Lõbus = tore ajaviitmis võimalus
· Erinevad inimesed = uued tuttavad/inimeste uued küljed
Jne.

Samas, grupitöö positiivseid külgi saab vaadata ka negatiivse nurga alt:

Neg.-
· Erinevad ideed =konflikt, vaidlused, valestimõistmine
· Tööjaotus= ebaõiglane tööjaotus (nt. üks saab raskema osa, teised, aga pääseva kergemalt)
· Lõbus =vastutus hajub, töö/planeerimine jääb tahaplaanile
· Erinevad inimesed = rühma/gruppi võivad sattuda inimesed, kes omavahel kokku ei sobi
Jne.

Kõik inimesed omavad grupis õppimise kogemust.

Nt. Üks minu grupis õppimise kogemus.

Reis Prangli saarele

Suvel otsustasime oma sõpruskonnaga (8 inimest) minna Prangli saarele matkama. Esialgu tundus asi väga lihtsana, kõik soovisid minna ning mis muud, kui kuupäev paika ja saarele.
Tegelikkus aga osutus hoopis keerulisemaks. Pealtnäha kõige lihtsamast asjast, kuupäeva kokkuleppimisest sai üks keerulisemaid punkte. Tuli hakata arutama, kes millal tööl on, kes saab võtta vabu päev,i kes mitte, millal paat saarele sõidab jne. Seega tekkis grupis tõsine arutelu, kus tuli kõik osalejad ärs kuulata ja leida enamusele sobiv kuupäev.
Probleem kaks, kuidas jagada korraldus: kes uurib majutust, kes matkaradu, kes toitlustust jne. Suur küsimärk (?). Saarele soovisid kõik minna, kuid asju korraldada (uurida) ei soovinud keegi (sooviti lihtsalt puhata). Et olukord lahenduse saaks, tekkisid gruppi nn. liidrid (nendeks said sõpruskonna aktiivsemad inimesed), kes võtsid enda kanda peamise korraldamise, kaaslaste informeerimise ja suunasid ülesandeid ka teistele.
Seega, see grupis tegutsemine õpetas mulle, et grupis peavad kõik liikmed saama oma arvamust avaldada, kuid samas eeldab grupp ka nn. liidreid, kes suudaksid meeskonna/sõpruskonna ühise eesmärgi nimel tööle panna.
(Lisa märkus: Minust kujunes liider, sest minu isikuomadused ei talu korraldamatust, ma ei saa olla rahulikult teadmata, kuidas asjad hakkavad edasi toimima, ma vajan selget ülevaadet ning seetõttu asusin ma ka aktiivselt organiseerijate ringi)

22.04 loengus tegime samuti gupitööd. Tuleb tunnistada, et ka selles grupis olles hakkasin ma mingil määral domineerima. Algselt ma ei võtnud koos tegutsemise ülesannet tõsiselt, kuid nähes, et kõik on väga passiivsed hakkasin ma just, kui ise enesest ideid pakkuma ning järsku oli kogu grupp aktiivses vestluses ning esile hakkasid kerkima kõik grupiliikmed. Siiski ma ei taha enda kohta öelda, et oleksin hirmus aktiivne korraldaja, kuid samas ma ei talu, kui asjad jäetakse tegemata ning kui selleks, et asjad toimima saaks, on vaja asuda asju juhtima (grupp ellu äratada),siis tulen ma sellega toime.

Tuleb tunnistada, et minu kõige suurimaks nõrkuseks grupis töötamise puhul on minu põhimõttekindlus, kui ma olen endale midagi kindlat pähe võtnud, siis on üpris raske mind ümber veenda ning see pole just alati grupistöötamise, mis eeldab kompromisse, juures kasulik.
Minu jaoks tähtsad grupid:
1. perekond
2. sõbrad
3. koolikaaslased

No comments:

Post a Comment